Reportáž

Reportáž: Cestování na internetu podle Skypicker a Čedok

 

Duel tradičního prodejce zájezdů Čedok a jednoho z nejvýraznějších českých startupů posledních let Skypicker přinesl zajímavé informace o vnitřním fungování obou firem i jejich budoucích plánech. A došlo i na vzájemné hodnocení konkurentů.

Skypicker.com (Jiří Hlavenka) a Čedok.cz (Jiří Pikrt) na Eshopistovi

Čedok byl založen v roce 1920 a rázem se stal symbolem novátorství a úspěchu. Jak je tomu dnes a jak ustojí duel s jedním z nejžhavějších českých startupů Skypicker?

 

Našlápnutý startup Skypicker.com je mezinárodní internetový vyhledávač letenek. Nalézá milióny leteckých kombinací, které nenajde nikdo jiný. A zákazníci na to slyší. Důkazem jsou miliardové tržby jen pár let po založení, desetimiliardové plány v letošním roce, ziskovost a odhadovaná tržní hodnota 2 miliardy Kč. Nově plánují vlastní aerolinku.

 

Honza Svoboda,  spolumoderátor Eshopisty, nám prozradil něco málo o Jirkovi Hlavenkovi„Potkat se ve společném podnikání s Jurou je velké štěstí. Mně se to podařilo několikrát a vždycky jsem na tom vydělal. Je to člověk s obrovskou orientací, racionalitou a klidem. Tím chci říct, že není bláznivý střelec. Dokáže vás sice kolikrát pořádně naštvat a zajistit bezesné noci :-) ... Pokud ale v jeho názorech umíte oddělit zrno od plev a pochopíte, že vás svým zvláštním provokativním způsobem posouvá výše, vzpomínáte na něj jako na nejlepšího učitele a parťáka. Parťáka, který nikdy nehledá nekorektní kličky a finty. A o to více  je to pro mě hodnotnější.“

 

Čedok je narozdíl od Skypickeru tradiční značka české cestovní kanceláře působící na trhu kontinuálně od roku 1920. Zkratku Čedok (Československá cestovní a dopravní kancelář) společnost poprvé použila v roce 1926. V polovině 30. let si vytvořila silnou pozici na domácím trhu cestovních služeb. Od znárodnění v roce 1948 až do roku 1989 byl Čedok budován jako státní monopol cestovního ruchu. Zásadní obrat v historii společnosti nastal až koncem roku 1995, kdy se většinovým vlastníkem Čedoku stala společnost Unimex Group. Začala nová éra Čedoku, charakterizovaná přeměnou v moderní, zcela zákaznicky orientovanou cestovní kancelář. Obrat Čedoku byl v roce 2014  2,6 miliardy Kč.

 

Jak se Čedoku daří vstoupit do onlinového 21. století a jaké jsou jeho strategické priority pro nejbližší dobu? Jak si vede kamenná část jeho byznysu a je to směr, kterým chce Čedok jít? To vše se dozvíte na Eshopistovi :)

Program akce

 

  • 15:00 - 15:30 - registrace a networking
  • 15:30 - 16:00 - call for papers
    • Tomáš Haškovec (Spokojený pes) - Facebook: jde to i bez postování koťátek
  • 16:00 - 17:00 - první část Eshopisty - Jiří Hlavenka a Jiří Pikrt
  • 17:00 - 17:30 - přestávka a networking
  • 17:30 - 18:30 - druhá část Eshopisty - Jiří Hlavenka a Jiří Pikrt
  • Po akci jdeme do hospůdky (není v ceně akce)

 

 

 

Přijímáme CALL FOR PAPERS na Eshopistu 30.3.

 

Nejzajímavější příspěvky získají v našem programu 5-10 minut na stupínku slávy :) Vystoupení by mělo být obsahově přínosné a ideálně také původní s doposud nezveřejněnými informacemi. Posílejte na info@eshopista.cz.

 

Jiří Hlavenka / Skypicker.com

Jiří Hlavenka / Skypicker.com

Jiří Hlavenka je významná osobnost české e-commerce scény, soukromým investorem a autorem několika článků a knih.

 

Založil vydavatelství Computer Pressstál u zrodu nejstaršího českého e-shopu Vltava.cz, spoluvlastnil společnost NetDirect a dodnes je vlastníkem společnosti Fayn Telecommunications. Společně s kolegou Oliverem Dlouhým vede od roku 2011 úšpěšný vyhledávač letenek Skypicker.

Jiří Pikrt / Čedok.cz

Jiří Pikrt / Čedok.cz

Jirka Pikrt je E-Commerce Director v cestovní kanceláři Čedok.

 

Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a postupně se vypracovat na vedoucích pozice ve společnostech Mironet s.r.o. a posléze Thomas Cook.

Hlavní organizátor

Generální partneři


VIP partneři


Partneři

Mediální partneři


DĚKUJEME PARTNERŮM za finanční i mediální podporu projektu. 
Věříme, že společným úsilím podpoříme všechny eshopisty a příznivce české e-commerce.
Chcete, aby vám už další akce neunikly?
Přihlaste se k odběru novinek
Skrýt