Recent Posts
Connect to Us
Eshopista už devátým rokem propojuje českou e-commerce scénu. Jako jedna z mála diskuzních platforem probíhá v průběhu celého roku. Program zahrnuje čtyři odborné akce, které jsou vždy věnované jednomu tématu, a oblíbený fotbalový turnaj O pohár Eshopisty. Buďte u toho i vy.
Devátý ročník se zaměří na čtyři hlavní oblasti:
Mediální plánování a přímý nákup (8. říjen 2024)
Marketing většiny českých e-shopů začíná a končí u výkonnostních aktivit, potažmo e-mailingu. Jenže ne každého potenciálního zákazníka dokážete těmito kanály oslovit, a proto je potřeba se na komunikaci dívat komplexněji. Navíc kvůli neznalosti konkurence i svého postavení na trhu firmy plýtvají zdroji na neefektivních kampaních. V prvním díle ročníku se proto zaměříme na to, jak diverzifikovat komunikaci napříč kanály a jak efektivně nastavit mediální plánování. Prozradíme, jak správně investovat do kampaní i jak pracovat s ukazatelem Share of Voice a vyhnout se tak chybám, které brzdí růst firem. Diskutovat budeme o strategiích a nástrojích, které pomohou optimalizovat mediální výdaje a maximalizovat dopad kampaní.
Udržitelnost a ekologie v reklamě (28. listopad 2024)
Podle European E-commerce Report 2023 preferuje až 85 % evropských spotřebitelů nákup u značek, které prokazatelně dbají na udržitelnost. A protože je téma ESG stále silnější i v Česku, podíváme se na to, jak mohou e-shopy díky aktivnímu využívání i komunikaci udržitelných hodnot zlepšit své prodeje i snížit výdaje. Prozkoumáme green marketing a jeho vliv na zákazníky. Zaměříme se také na ekologické balení a logistiku jako marketingový nástroj a na koncepty cirkulární ekonomiky a recyklace produktů. A v neposlední reklamě si ukážeme, jak s těmito principy úspěšně operují tuzemští e-commerce hráči.
Optimalizace prodejních strategií (březen 2025)
Jak zlepšit své prodejní strategie a techniky? Třetí Eshopista prozradí, jak optimalizovat cross-sell a up-sell nabídky pomocí dat a AB testování, a jak využívat vizuální a interaktivní prvky, jako jsou kvalitní fotografie, videa, 360° zobrazení a VR technologie, ke zvýšení prodejů. Prozkoumáme efektivní využití hodnocení zákazníků, optimalizace vyhledávání, doporučování produktů i personalizaci nabídek s využitím strojového učení a AI. Panelové diskuse se zaměří na roli recenzí a doporučení v budování důvěry a na design a implementaci věrnostních programů. Podělíme se také o úspěšné případové studií, jak efektivně komunikovat hodnotu věrnostních programů prostřednictvím PR a eventů.
Krize jako příležitost (květen 2025)
Uvalení velkých cel na čínský export v roce 2018. Covidová pandemie o rok později. Narušení globálních dodavatelských řetězců, růst cen materiálů a energií v důsledku ruské invaze na Ukrajinu po roce 2022. Kolaps Silicon Valley Bank v roce 2023 a následné dopady na startupový a technologický svět. Krize jsou zkrátka neodmyslitelnou součástí byznysu a je spíše otázkou kdy, ne jestli. V posledním Eshopistovi 9. ročníku proto prozkoumáme strategie, jak zvládnout pokles prodejů a zlepšit ekonomickou odolnost e-shopu v nepředvídatelných časech. Diskutovat budeme o diverzifikaci příjmů, krizové komunikaci a roli sociálních sítí a e-mail marketingu. Současně se podíváme na to, jak využít krizi jako příležitost k inovacím a adaptaci na marketplaces.
Zakladatelka společnosti Zásilkovna
„Eshopista je tradiční akce, které se vždy ráda účastním. Vyvinula se z něj výborná komunikační platforma pro každého se zájmem o e-commerce i retail. Potkávám tady řadu zajímavých lidí s pořádnou kupou inspirativních zkušeností. Líbí se mi, že témata akcí vždy reflektují aktuální trendy na trhu a nevedou se na nich jen teoretické řeči. Naopak jsou plné praktických a využitelných rad, které lze v podnikání skutečně využít. Je to také skvělé místo pro networking a navazování obchodních vztahů.“
Rádi vám zodpovíme jakékoliv dotazy a probereme s vámi detaily partnerství u dobré kávy.