KAMIL HRBÁČEK Z UNI-MAX.CZ: BUDOUCNOST V PRODEJI NÁŘADÍ

První podzimní setkání cyklu Eshopista bylo nabité. Vedle příběhu e-shopu uni-max.cz a jeho majitele Kamila Hrbáčka se mohli účastníci seznámit s technologií PhotoRobot, problematikou cookies v přednášce APEK nebo výsledky soutěže Český košík roku. Nově soutěžíme o PPC konzultace a kredit v Skliku.

Pozvání do diskuse tentokrát přijal Kamil Hrbáček, majitel e-shopu uni-max.cz a technologie PhotoRobot, který na setkání přivedl i marketingovou ředitelku svého internetového obchodu, Hanu Mráčkovou. Společně pak prozradili, jak se na internetu prodává zboží, které spadá spíše do okrajových segmentů – nástroje do dílny, kovoobráběcí stroje, manipulační technika, frézky a mnohé další.
 

Začátky v 80. letech

Přestože Kamil Hrbáček tvrdí, že počátky jeho podnikání nemohou dnešní moderní internetovou společnost zajímat, svým vyprávěním zaujal všechny přítomné posluchače. „V 80. letech jsem z brigády koupil soustruh – v té době se jednalo o inzerci, nebyli prodejci, téměř neexistovalo soukromé podnikání,“ vysvětluje a dodává: „Snažili jsme se dostávat na trh hlavně inzercí. První mě stála 3 000 Kč, což byly velké peníze. Byla to tryskací pistole. První den po vyjití inzerátu jsem měl 3 objednávky, druhý 9, další den 50 objednávek. Takže jsem si říkal, že je v tom potenciál.

V této době fungoval Kamil Hrbáček „po staru“ – objednávky řešil po telefonu a přemýšlel o velkém katalogu. Měsíčně proinvestoval téměř půl milionu v inzerci a bojoval s jedinou konkurencí, která brzy skončila. To jeho podnikání logicky usnadnilo.

Kamil Hrbáček na Eshopista.cz

Kamil Hrbáček na Eshopista.cz

Více fotografií naleznete na našem Facebookovém profilu


Dnes až 80 lidí

Současný uni-max.cz oproti tomu tvoří tým 40–80 lidí v závislosti na sezóně. Ve vedení stojí dvě ženy, které doplňuje vrcholný management o asi 10 lidech. Zajímavé je fungování produktových manažerů. Jak vysvětlila Hana Mráčková, marketingová ředitelka uni-max, jejich hodnocení je závislé na samotných produktech, v jejichž výběru mají volnost. „Vyberou si na veletrhu projekt a nesou za něj kompletní zodpovědnost,“ vysvětluje.

Portfolio uni-max dnes tvoří mnoho položek, přičemž řada z nich nebyla v minulosti a není ani dnes na trhu jednoduše dostupná. Také v tom tkví výhoda e-shopu. „Na začátku krize v roce 2008 jsme restrukturalizovali položky a upřednostnili ty levné. Necháme zákazníky, aby si rozhodli svými nákupy, co chtějí a za kolik,“ říká Kamil Hrbáček. Dodává přitom, že firma produkty prodává jednou za více a jednou za méně peněz a sleduje, kdy se prodává lépe. Podle toho pak nastavuje svou cenovou politiku.


Jak se prodává položka za 100 000 Kč?

Na přetřes přišlo také to, jak se na internetu prodává zboží v ceně 100 000 Kč a více. „Blbě,“ směje se Kamil Hrbáček. „Jsou položky, které se v onlinu prodávají dobře a položky, které špatně. Když si budu kupovat Rollce Royce, tak si nákup užiju a v online ji kupovat nechci,“ říká. Na druhou stranu připouští, že na rozdíl od počátků preferuje prodej online. „Nejsme příliš aktivní na veletrzích v ČR, spíš vyhledáváme zahraniční. Veletrhy v ČR už nejsou to, co bývaly.“

Sám Kamil Hrbáček říká, že je dnes moderní udělat e-shop v obýváku. „Ale v tom případě vyvstává otázka: co je skladem u dodavatele? Co servis? Jde o spokojenost zákazníka. My servisujeme – sortiment je ale velice široký, je těžké predikovat potřebu položek, náhradní díly a tak dále. Pro nás je zásadní podpořit zákazníka. Je důležité, aby stroj běžel. Pokud je třeba, jdeme a náhradní díl vyrobíme,“ popisuje jednu z předností e-shopu uni-max.cz, který prý disponuje skladovou hodnotou kolem 60–70 milionů Kč. Dalších zhruba 17–19 milionů leží v penězích, které jsou poslány za výrobky například do Asie.


Zákazníci? Spíše ze segmentu B2B

Pokud jde o typ zákazníků, kteří uni-max.cz využívají, jde podle Kamila spíše o segment B2B. „Tvoří asi 60 % našich zakázek. Jde o servisní firmy, řemeslníky nebo hodinové manžele,“ vysvětluje. Firmě v prodeji významně pomáhá kvalitní marketing – vydává například elektronický leták. „Na webu jsme komunikovali: ‚máme katalog, jestli chcete, napište si o něj‘ – a zákazníci si o něj řekli,“ vysvětluje Hana Mráčková. Pokud jde o komunikaci se zákazníky, důležitá je role e-mailingu. Uni-max do newsletterů například přidává dynamický obsah – část produktů je společná pro všechny a část je personalizována. Tržby to zvyšuje až o 50 %.

Pokud jde o otázku „Google, nebo Seznam?“, odpovídá Hanka jednoznačně: „Určitě Google. Konverze je levnější.“ Potvrzuje také, že v online má dobrou zkušenost s RTB House nebo že srovnávače zboží nejsou v daném sortimentu zásadním kanálem. „Spárovatelnost našich produktů je pod 50 %,“ vysvětluje jeden z důvodů.


PhotoRobot a plány do budoucna

Kamil Hrbáček také na aktuálním Eshopistovi představil technologii PhotoRobot. Jak vysvětluje, toto zařízení: „Vytváří spin fotografii, tedy sérii obrázků z různých úhlů“. Podnětem pro vznik technologie bylo dát zákazníkovi možnost prohlédnout si zboží ze všech úhlů a minimalizovat tím jeho vrácení. „V onlinu potřebujeme fotografie, které dobře vypadají, vytváříme image produktu a chceme jeho atraktivní prezentaci. V uni-maxu razíme teorii, že když už musíme produkt fotit, vytvoříme i spin, abychom image umocnili. Jsme schopni i zoomovat. Vyfotíme takto klidně i automobil, k tomu máme obří PhotoRobot,“ říká.

Pokud jde o budoucnost Kamila Hrbáčka i jeho různorodých aktivit, sám Kamil přiznává, že nastal čas ke změně. „Snažím se momentálně stáhnout z výkonné funkce, proto buduji kvalitní management. Když je člověk v práci od 7 ráno a vrací se domů v 10 večer, není to ono,“ říká a dodává: „Budoucnost vidíme v našem e-shopu s nářadím. Nechceme přecházet na jiný segment, toto umíme. Hlavní je dělat věci pořádně a vydržet. Když za sebou má člověk dostatek dobře udělaných věcí, vždy se to časem zlomí k úspěchu. Dělat věci narychlo a jen pro peníze – to nikdy nefungovalo.


Co nabídl doprovodný program akce?

  • APEK: Jan Vetyška z Asociace pro elektronickou komerci prezentoval problematiku souhlasu s užíváním cookies a legislativních požadavků, které nově klade na české e-shopy.
  • Český košík roku: Lukáš Hurych z Twisto.cz odprezentoval výsledky 2. ročníku ankety Český košík roku a umožnil návštěvníkům zdarma si otestovat jejich vlastní e-shop.
  • Soutěž Sklik: Až do Vánoc probíhá každé setkání Eshopisty soutěž s Sklik.cz o kredit 20 000 Kč. Na každé akci je rovněž z přítomných účastníků vylosován výherce PPC konzultace od Sklik.cz a ACOMWARE. Prvním výhercem se stal Miloslav Haboň z e-shopu www.krasnybazen.cz. Gratulujeme!
     

image 3  image 4  image 5   image 6

Více fotografií naleznete na našem Facebookovém profilu

KOMENTÁŘE

K reportáži není zatím žádný komentář.

VLOŽIT NOVÝ KOMENTÁŘ

PARTNEŘI PROJEKTU

ROYAL, Vinohradská 48, Praha 2

Proč je Alza boží firma?

cena 950 Kč bez DPH

MINULÉ ROČNÍKY V ČÍSLECH
40
SPÍKRŮ
70
TISÍC ZHLÉDNUTÍ
VIDEÍ
2500
NÁVŠTĚVNÍKŮ
150
ZMÍNEK V MÉDIÍCH
Organizátor
logo Acomware
ACOMWARE s. r. o.
www.acomware.cz
Budějovická 778/3
140 00 Praha 4

COPYRIGHT 2017 ESHOPISTA.CZ VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA