REPORTÁŽ: JAK VYUŽÍVAT HEUREKA.CZ NA MAXIMUM
Poslední kurz letošní Eshopista Academy se věnoval nákupnímu rádci Heureka.cz. Pro jaké e-shopy je vhodný a jak ho správně využívat? Tyto a další rady přednesli hned tři zástupci Heureky, a to Viktor Tecl, Barbora Krtičková a Hana Horváthová.
Současný trh e-commerce
Na úvod si vzala slovo Krtičková se základními fakty, co by měli lidé o e-commerce trhu vědět. „V tuto chvíli v České republice existuje přes 37 tisíc e-shopů, ale vždy se najde někdo, kdo ho ještě nemá a chtěl by ho teprve vytvořit,“ vysvětluje Krtičková. Na co by tedy člověk neměl zapomenout? V prvé řadě by měl vědět, jaká bude jeho specializace, dále prozkoumat konkurenci a na základě výsledků nastavit cenovou politiku.
Důležité je také zamyslet se nad tím, jaká jsou očekávání zákazníků a co jim nový e-shop může nabídnout. Povinností je dále zajistit několik možností dopravy, zřídit zákaznickou podporu a uvádět kontaktní údaje. Podstatný je též výběr správného e-shopového systému.
Vyplatí se být na Heureka.cz?
Heureku navštěvuje měsíčně více než 3,3 milionu návštěvníků a funguje na ní zhruba 36 tisíc e-shopů. Každý e-shop si může vybrat mezi neplaceným a placeným režimem. Neplacený režim zajišťuje desítky oslovených uživatelů denně a fulltextové vyhledávání u Heureka.cz i Srovnanicen.cz.
Oproti tomu placený režim oslovuje stovky až tisíce uživatelů denně a kromě fulltextového vyhledávání zde funguje i katalog. „Váš e-shop bude porovnáván s ostatními obchody a díky filtrování bude i lépe dohledatelný,“ objasňuje Krtičková. Dále mohou e-shopy získat certifikáty jako Ověřeno zákazníky nebo Heureka košík, lze měřit konverze nebo například obdržet sortiment report. Aby vše správně fungovalo, je potřeba mít správně nastavený XML soubor. Vždy si zkontrolujte:
- zda je vašemu zboží jasně a přesně přiřazená kategorie;
- zda vaše produkty mají výrobce;
- zda posíláte každou variantu zboží zvlášť;
- zda máte u knih a učebnic unikátní EAN kódy.
Jednotlivé funkce Heureka.cz
Jak již bylo zmíněno, Heureka.cz nabízí v placeném režimu dva významné certifikáty. Prvním z nich je Ověřeno zákazníky. Spoustě zákazníků tento certifikát pomáhá zorientovat se a je jedním z kritérií výběru. 15 % všech zákazníků si dokonce vybírá pouze z takto označených obchodů.
Pokud již Ověřeno zákazníky máte, vyplatí se uvažovat rovněž o Heureka košík, který zprostředkovává nákup přímo skrz Heureku. Pro zapojení je kromě placeného režimu a Ověřeno zákazníky důležité mít především perfektně zpracovaný XML soubor. „Velkou výhodou pro některé zákazníky je, že se nemusejí přeorientovat na nový e-shop, ale pohybují se stále ve stejném uživatelském prostředí,“ říká Krtičková. Třetím způsobem zvýšení prodejů jsou PPC reklamy. Až 60 % všech prokliků míří do obchodů, které jsou doporučované.
Mezi další funkce Heureky patří administrace obchodu, což je v podstatě správa e-shopu. Naleznete zde informace o vašem obchodu – například kdy proběhl posledních import, kolik bylo naimportovaných obchodů či kontaktní e-maily. Můžete zde také nastavit již zmiňovanou PPC reklamu. Heureka vám navíc do administrace vždy doručí též aktuality a novinky.
Akce a projekty
Heureka.cz je podepsaná hned pod několika dalšími projekty. Mezi ty nejznámější rozhodně patří ShopRoku, který vyhlašuje nejoblíbenější, nejkvalitnější a nejzajímavější e-shopy uplynulého roku. Soutěž se koná ve třech základních kategoriích (cena kvality, popularity a cena Heureka.cz).
Další významnou akcí je Den dopravy zdarma, kterého se mohou zúčastnit všechny obchody s certifikátem Ověřeno zákazníky. V letošním roce tato akce připadá na 15. a 16. listopadu a na blogu ACOMWARE najdete praktické rady, jak se na ni připravit.
Třetím projektem Heureka.cz je Garance dodání do Vánoc. Tak jako v předchozím případě se jej mohou účastnit pouze obchody s certifikátem Ověřeno zákazníky. Když na Heurece najdete tuto ikonu, zobrazí se vám datum, do kterého nejpozději musíte zboží objednat, abyste měli produkt včas doma.
Akce a projekty
Heureka.cz je podepsaná hned pod několika dalšími projekty. Mezi ty nejznámější rozhodně patří ShopRoku, který vyhlašuje nejoblíbenější, nejkvalitnější a nejzajímavější e-shopy uplynulého roku. Soutěž se koná ve třech základních kategoriích (cena kvality, popularity a cena Heureka.cz).
Další významnou akcí je Den dopravy zdarma, kterého se mohou zúčastnit všechny obchody s certifikátem Ověřeno zákazníky. V letošním roce tato akce připadá na 15. a 16. listopadu a na blogu ACOMWARE najdete praktické rady, jak se na ni připravit.
Třetím projektem Heureka.cz je Garance dodání do Vánoc. Tak jako v předchozím případě se jej mohou účastnit pouze obchody s certifikátem Ověřeno zákazníky. Když na Heurece najdete tuto ikonu, zobrazí se vám datum, do kterého nejpozději musíte zboží objednat, abyste měli produkt včas doma.
Heureka jako záruka kvality
Na závěr vystoupil Tecl se shrnutím, kdy a jak se dá využít Heureka.cz na maximum. Uvedl následující body:
- Znáte svůj e-shop, znáte své zákazníky, znáte trh a konkurenci.
- Víte, zda se vám Heureka.cz vyplatí, a víte, jak ji chcete využívat.
- Máte správně spárované produkty a umíte správně využívat funkce a možnosti Heureka.cz.
- Zapojujete se do speciálních akcí a projektů.
Tecl podotýká, že Heureka.cz může posloužit rovněž jako záruka kvality zejména u nákupů, kde lidé nemají šanci si předem produkt reálně prohlédnout. Zároveň je to marketingový a prodejní nástroj a je na každém, zda se ji rozhodne využívat.